Ofte stillede spørgsmål

 

Forbrugere tilsluttet Holeby Fjernvarme henvises til denne side

Ofte stillede spørgsmål

Jeg har ikke tidligere modtaget en opkrævning, men nu får jeg en rykker?
Du kan have tilmeldt dig PBS (betalingsservice), som så af en eller anden grund ikke er blevet betalt. Ofte er det fordi at der ikke har været nok penge på kontoen på forfaldsdatoen. Tal eventuelt med din bank eller se på betalingsoversigten.

Jeg mener min á conto regning er for stor, og vil gerne have den nedsat?
Du skal under alle omstændigheder betale den udsendte regning, og à conto opkrævningen kan ikke nedsættes med tilbagevirkende kraft.
Hvis du vil have ændret à conto betalingen fremover, skal du sandsynliggøre, at dit forbrug vil være lavere fremover ved en aflæsning af din måler.

Hvorfor har jeg ikke modtaget en regning?
Hvis du ikke har modtaget din regning med posten, kan årsagen være, at der mangler navn på postkassen eller at du er tilmeldt PBS (betalingsservice). Hvis du er tilmeldt PBS får du dine opkrævninger og årsopgørelse i din Netbank. Tryk på bilag under den dato opkrævningen forfalder. Du kan også se den på din PBS oversigt.

Hvor kan jeg se om I har modtaget min betaling?
Det kan du ved at sende os en mail til info@refaenergi.dk eller ringe på tlf. 54 84 14 00 - tast 3 i vores åbningstid mandag - torsdag kl. 10.00 - 12.00 & 12.30 - 14.00

Skal jeg udfylde en blanket når jeg flytter ud eller flytter ind?
Du skal udfylde en elektronisk blanket her på hjemmesiden under "anmeld indflytning" eller "anmeld fraflytning" (se nederst på forsiden). Blanketten kan du også printe ud fra vores hjemmeside under samme sted.

Hvordan undgår jeg gebyr på de fremsendte á conto regninger?
Du kan undgå gebyr ved at tilmelde dig PBS (betalingsservice), og det kan du gøre i din bank eller på vores hjemmeside under betalingsservice

Hvornår skal jeg betale mine regninger?
Der er 11 á conto opkrævninger i et regnskabsår 1/1 - 31/12 med forfald hver den 1. i måneden. Eks.:
1. á conto regning skal betales senest første hverdag i februar sammen med årsopgørelsen
2. á conto regning skal betales senest første hverdag i marts
o.s.v.

Januar måned er hvert år opkrævningfri, da årsopgørelse beregnes for det forgangne regnskabsår.

Hvornår skal der aflæses målere?
Årsaflæsning af måler til brug for årsopgørelse udføres af fjernvarme selskabet senest 31. december. Dette udføres elektronisk af varmeværkets driftspersonale. De skal ikke ind i din bolig for at aflæse, men kører forbi ejendommen
og den transportable håndterminal søger signalet fra antennen på din varmemåler og på den måde aflæses måleren.

Modtager jeg dokumentation i min E-boks?
På nuværende tidspunkt benyttes der ikke E-boks til fremsendelse af dokumenter, men det implementeres i foråret 2020.

Hvor finder jeg mit forbrugernummer og pinkode?
Forbrugernummer og pinkode fremgår på dit budget, som du modtager ultimo januar måned eller ved indflytning.

Hvor finder jeg min årsopgørelse?
Din årsopgørelse bliver sendt med post, hvis du ikke er tilmeldt PBS (betalingsservice). Hvis du er tilmeldt, så fremsendes brev, budget, årsopgørelse samt styringstabel via din Netbank. Tryk på bilag under den dato din opkrævning forfalder.
Du har også mulighed for at finde opgørelsen her på hjemmesiden ved at logge ind under selvbetjening med dit login.

Hvornår modtager jeg min opgørelse?
Årsopgørelsen fremsendes ultimo januar måned.

Hvor kan jeg stille yderligere spørgsmål?
Du er altid velkommen til at sende en mail til os med dine spørgsmål  til info@refaenergi.dk
Du kan også ringe til os på telefon 54 84 14 00 (mandag til torsdag kl. 10.00 - 12.00 & 12.30 - 14.00)
Eller du kan henvende dig personligt i vores administration på Energivej 4, 4800 Nykøbing F.

 

 

 

 

Se også